28 jan. 2009

Vad är det..

... egentligen som tar sådan tid?
Bad om att få ett anställningsbevis på att jag är tillsvidareanställd och inte provanställd längre. Men det var visst krångligt.. nu har det snart gått 3 veckor och igår skrev jag ett brev till facket.

Jag tror heller inte man får jobba som jag gör när det gäller helgerna. Om man nästan ska jobba varje helg tror jag det stod något om att man måste vara ledig åtminstonde fredag och lördag eller söndag och måndag varannan helg.

Det känns nästan som om de inte vill ha en kvar på jobbet.. känns som om de försöker få oss att säga upp oss själva.

Inte nog med det så går de på Jenny att hon inte är tillräckligt glad på jobbet.. isånafall är det väl ingen som är det? Jag tycker iallfall jag möts av ett leende varje gång jag ser henne (vilket är ofta)..
... men om hon skulle vara sur på jobbet kan jag förstå.
Men men.. vad är jag? En simpel receptionist som inte har någon högre befattning.. vad vet jag om personalfrågor och om personalens välmående?!
Det är väl ingen som gillar de nya arbetspassen när det gäller frukost och städ.

I dessa tider saknar man Connect Hotel.. anledningen till att jag sluta där var för jag inte ville hålla på med städning eller frukost.
Vad gör jag nu.. ännu mer frukost och städ än på CH?
Haha.. vilket skämt!

Men fan vad bra CH var på personalfrågor och schemaläggning! Fem stjärnor till dem!

Cya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar