24 jan. 2009

Jag..

... googla och fann.
Inte konstigt att mänskan inte kan något om personalfrågor.. något som nästan det viktigaste på en arbetsplats (iallafall på sådana anläggningar jag jobbar på).
Kanske personalvetare är ett framtida yrke?
Tåls att fundera på.
Vet iallafall att jag vill gå kurser angående friskvård..
... jag vill att människor ska må bra!

Jobbet fortsätter att påverka ens fritid, är ganska trött på det.
Igår hade jag spa kväll med bad, ansiktsmask, skrubb och in-oljning. Känner mig ganska fräsch idag må jag säga.. även om jag hade mardrömmar om filmen 30 days och night fastän den var dö tråkig. Den får endast 1 av 5 möjliga.
Dock var drömmen en kombination av filmen och jobbet.. vilket egentligen ingen överraskning.
Jobbet finns alltid i tankarna förtillfället.

På måndag kommer några snubbar och ska byta lås i min lägenhet. Jag har fortfarande inte hört något från målaren som ska komma och fixa listerna runt balkongdörren och jag antar att det är han som har min 3:e nyckel vilket byggarbetaren (som snickra upp balkongdörren) skulle ha överlämnat till honom. Ganska skrämmande tanke på att inte veta vem som har tillgång till ens lägenhet. Men iallafall, det är fixat på måndag.
Onsdag kommer mattläggarna (äntligen) och river upp hela matten och ska måtta samt ta beställning på vilken sorts matta jag vill ha inlagd. Det blir en mörk kan jag garantera.

Föresten.. jag har en ny dator!
Tackar jag min mor (och styvfar) samt far för.
Köpte en liten Eee pc.. mest till att surfa på och det duger så länge.
Nu kan jag äntligen blogga igen!

På onsdag ska jag till min läkare.. jag går just nu och funderar på om jag verkligen ska prova på.. jag antar att det bara är att sluta om det inte ger någon verkan. Min mor säger att det är ganska lätt att fastna.. men jag vet att jag är en stark människa och klarar av det mesta begär.. ta bara till exempel när jag var utan O'boy i ca 2 månader.. haha.. nä men ärligt.. jag klarar det!

I kveld ska jag förbi Jenny's inflyttningsfest. Kommer dock bara kolla förbi en snabbis eftersom jag slutat dricka alkohol för tillfället. Inte för att det är en anledning till att inte stanna.. men om jag känner mig själv kommer jag vara tråkig ikveld.. är på ett sådant humör.

Well well.. finns mer och skriva med det tar vi senare eller inte alls.

Må gott!

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar