20 mars 2011

Det..

... är dags att rensa garderoben og kasta, skala av.
Vårrensning i själen og tankar är vad jag behöver!

Det är spännande och lustigt hur människor kommer og går i ens liv.
Människor som berör.. förändrar en.. men som försvinner.
Jag har alltid varit sån som hållit fast och vägrat släppa.
Idag inser jag hur viktigt det är att släppa taget..
... för att kunna leva i nuet och vara glad över det som har varit och se på framtiden med hopp.

Jag är ensam. Det har jag alltid varit och kommer kanske alltid vara.
Vissa kanske inte förstår vad jag menar.. jag har massor vänner och bekanta.. en familj som älskar mig.. men ändå trivs jag bäst i mitt egna sällskap. Även fast det ibland (ofta) gör ont så är jag hellre själv än att vara med någon som jag inte kan vara mig själv med.

Tror inte på (som många andra tror) att en partner ska komma ridande på sin vita häst och rädda en från sitt liv. Man räddar sig själv och man måste orka (våga) hitta kraften inom sig!
Det har jag gjort!

Sett med egna ögon hur många kastar sig in i en relation där dom inte är sig själva. Ett själv destruktivt beteende som till slut kommer släcka lågan inom dem.

Våga vara dig själv, våga vara ensam!

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar