7 jan. 2012

Samtalet från min syster..

... kändes som om en kniv skar mig i hjärtat!

Var ikväll hos min vän Linus på spelkväll med vännerna Johanna och Leo.
När jag var inne på toaletten en snabbis hade min syster ringt och Johanna hade svarat.. hon hade hälsat att jag skulle ringa henne direkt för det var viktigt.. och enligt Johanna lät det som hon grät.

Fick en ilning i hela kroppen samtidigt som jag ringde upp.. hon svarade och mycket riktigt så grät hon. Pappa hade fått en stroke, hon var i bilen tillsammans med min andra syster påväg till pappa. Ambulansen hämtade honom och nu ligger han inlagd på sjukhuset, han hade fått en liten stroke.. och de kommer att hålla honom kvar några dagar för observation.

Samtidigt som jag skriver detta så storbölar jag.. jag kände att jag måste få skriva av mig det.
Det känns som om jag är i chock.
Frågor snurrar runt i huvet.. inga svar kommer.

Det är bara att vänta och se.

X

1 kommentar:

  1. Jag tänker på dig vännen och håller tummarna för din pappa! Ha i åtanke att väldigt många som får stroke kan återhämta sig helt efteråt. Jag hoppas att han är en av dem!

    Kramar <3

    SvaraRadera