1 feb. 2013

'You sang your song..

... you searched the blackest sky.
You searched the stars, you lost your will to fly.
And then the rain came pouring from a cloud.
You begged the wind for mercy blow out loud.

Can you hear it, can you hear it too.
Can you hear it, can you hear it too.
I know you feel it, I am here with you now.'

- Lisa Miskovsky 'Little Bird'

Denna låt från en speciell känsla väckas inom mig.
Brukar lyssna på den när jag känner mig likgiltig..
... eller när jag ser en dimmig framtid.

Första gången jag hörde låten var sommaren 2009.
Den hemskaste sommaren någonsin i mitt liv, hittills.
Ni som vet, vet. Ni som undrar, får undra.
Ska inte låta händelsen ta mer plats, längre.
Men jag kommer alltid att minnas.

Låten är en slags bearbetning.
En påminnelse om att det blir bättre.

Upp och hoppa!

2 kommentarer: