18 feb. 2013

6 dec 2011...

... skrev jag ett blogginlägg om en person som begått bedrägeribrott emot mig.
I mitten av Januari 2013 hörde polisen av sig och ville då förhöra mig om brottet.. ca 1år och 1 månad efter att jag anmält det. Bra jobbar polisen?
Nu i fredags så fick jag två brev från dem där det stod att förundersökningen är nerlagd pågrund av att brott inte kan styrkas. Fastän jag hade bevis på att personen i fråga hade erkänt brottet till mig i ett mess på facebook, samt i sms och har även vittnen som var med när hen lämnade tillbaks iPhonen som hen hämtade ut med mitt pass. Vad mer ska krävas för att ett brott ska kunna styrkas?

Minns en händelse i Nyköping.
Jag och några vänner var påväg till en spontanfest till en kille vi chattat med på qx.
När vi kom dit blev vi sugna på snacks så vi beslutade att gå till affären för att handla. Vi möte en kille på vägen och han stirrade konstigt på oss. Efter vi passerat honom så vänder jag mig om för att kolla om han fortfarande kollade efter oss, och det gjorde han. Jag fick för mig att vinka med handen till honom för att hälsa varpå han trodde jag peka finger så han sprang efter oss in i affären. Där inne hände det en del men det värsta var när han tog stryptag runt min hals så att det svartnade för mina ögon.
Även denna händelse hade vittnen, jag hade märken på halsen och en tjej som var med på festen visste vem killen var.. även här kunde brott inte styrkas.
Vad ska man tycka?

En besviken Mr jWe.

1 kommentar:

  1. Att sånt kan få lov att hända i Sverige, man blir så arg ledsen och rädd. Vad är det för rättsystem vi har, eller kanske snarare vad är det för idioter till åklagare som tar beslut om att lägga ner utredning efter utredning.
    Skönt att du kan skriva om det, det kunde ju slutat på ett annat sätt. Usch :(

    SvaraRadera