12 okt. 2011

Tomt..

... är ordet i dag som beskriver känslan inom mig just nu.
Jag visste förra veckan att detta skulle hända.
Men om jag nu visste om det innan.. kunde jag ha gjort något för att förhindra detta?
Älta, älta, älta..

Så klart jag kunde gjort saker og ting annorlunda!
Jag har nyss läst en bok om hur man kan förändra sina relationsmönster..
... en speciell övning är att gå emot den lilla rösten som dyker upp i huve.

Om man t ex tar situationen jag utsattes för i helgen som var;
Jag var hos en "dejt".. jag ville inget hellre än att gå runt og pussa og krama på honom.
Men jag vågade inte eftersom en gammal smärtsam känsla ligger kvar och gnager från en liknande situation vilket slutade med att jag blev bortstött och dumpad.
Dock är det mitt undermedvetna som styr mig här.. jag hade ingen tanke på vad som hände förr eller på den killen i den gamla situationen.. men mitt känslosystem signalerar "Fara".. utan att jag egentligen inte vet om varför.

För att bryta detta mönster kan man fantisera att man kör på en motorväg.
Det dyker upp vägskyltar som "Fara", "Sväng av", "Stanna" og så vidare.
Då gäller det att ignorera dessa skyltar.. fastän det signalerar "smärta" så måste man här vara stark och våga chansa. Eftersom man kan ju inte ta för givet att det blir samma utgång som sist.

Jag blir så arg på mig själv att jag inte upptäckte detta.
Men det bevisar bara hur svårt det är att förändra sig själv och att det krävs övning efter övning för att komma någon vart.
Men jag kör på.. någon gång är det min tur! :)

Ta hand om er där ute!

Åren går.. ni blir inte yngre. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar