18 dec. 2009

Detta år..

... som gått har jag lärt mig mycket om relationer, via böcker och Internet.
(Även egna erfarenheter).
Allt handlar verkligen om kommunikation!

Det kan vara smärtsamt och tufft att prata om känslor, men det är ändå värt det i slutänden.

Har ofta fått höra att jag uppfattas som "suddig".
Människor vet inte riktigt vem jag är.
Svaret på detta är en mängd känslomässigt svåra perioder i mitt liv som har resulterat i att jag bygger upp mig själv som ett slott utan en bro över vallgraven.
Jag har alltid känt mig ensam.

Ett samtal med en terapeut jag hade hösten 08 blev en vändningspunkt.
Jag konfrontera personer och fick svar på frågar jag haft i flera år och började min resa mot ett friskare liv.

Det har inte varit lätt. Jag har fallit tillbaks flera gånger och tagit på mig "offerkoftan". Men jag ger inte upp!

Det viktigaste råd jag kan ge till människor i samma sits är att jobba på er självkänsla, den kommer växa när du vågar stå för (och visa) vem du är!

Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar