24 nov. 2014

7 månader..

... har gått sedan jag sist skrev här!
Det har hänt mycket sen dess!

Är fortfarande kvar på mitt "nya" jobb, blev tillsvidare anställd i början av november! :)
Den största förändringen är att jag inte är singel sedan 3 månader!
Träffade finaste Marcus på min sista semestervecka i augusti!

Marcus är bror till en gammal vän till mig från Motala.
Jag och en av mina bästa vänner Erik var på ett STF boende i Varamon, ringde Jimmy (Marcus bror) och bestämde att vi skulle ses för att ha lite catch up. Varpå Marcus hängde med.
Det var kärlek i första ögonkastet för mig!

Erik fattade tycke för Jimmy och blev även dem ett par, men det är en annan historia.

Anledningen till att jag just idag besluta mig för att skriva ett inlägg här, är för att jag mår dåligt.
Detta händer varje år inför julen. Gamla känslor från 2002 gör sig påminda, familjen i år splittras på julafton och en andra känslor (som jag ska försöka beskriva här nedan) bidrar till ångesten satt sig i bröstkorgen. Jag har alltid känt en viss lättnad att skriva av mig här så jag får hoppas att det hjälper denna gången med!

Det är många som talar om 3 månaders krisen i ett förhållande.
Att man då gör slut eller inser att man verkligen älskar personen.
Jag älskar Marcus.
Men jag är en komplicerad människa.
Har svårt för meningen "Jag älskar dig". Det är så starkt och gör en så sårbar!
I lördags dracks det tequila och jag blev så berusad så jag led av minnesluckor dagen efter,
Delar av kvällen det jag minns, diskuterades mycket om känslor och kärlek. Det bråkades och handlingar från ett tidigare tillfälle dök upp vilken inte riktigt har blivit bearbetat av mig.
Kände mig ledsen och osäker på morgonen. Dum som jag var, gick jag in på Grindr för att få någon slags bekräftelse som jag eftersträvade just då, just i det tillfället. Killen i frågan kände Marcus och messade honom att jag hade skrivit till han.
Jag blev helt knäckt.
Hur kan jag vara så dum i huvudet?
Hur kan jag kränka mig själv på det sättet?
Hur kan jag vara så osäker efter alla självhjälpsböcker jag har läst och terapin jag har fått?!
Det finns mycket att lära. Jag är väldigt ny på det här med relationer. Jag är rädd.

Marcus, jag älskar dig och tackar varje dag för att jag har träffat dig.
Förstår att detta kommer förändra en del i vårt förhållande, hoppas att detta får oss att växa!

Förlåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar