15 juli 2010

Nu har det..

... gått ca 2 månader sen jeg börja använda roaccutan för min vuxenacne.
Efter alla oroliga tankar om hjärnskador, depressioner og vad nu alla härjar om så har det faktiskt gått bra! Det enda jeg har känt av är torra ögon og läppar samt lite små värk i leder og muskler (inte hela tiden, någon enstaka gång när jeg överansträngt mig). Min hy är just nu perfekt och förhoppningsvis kommer den fortsätta så efter jeg slutar äta dessa tabletter i september.

Jeg träffa min hudläkare för ca 2 veckor sedan, då berätta hon att alla mina prover såg bra ut og det var bara att köra på! Eftersom jeg har en del på axlar og rygg kommer jeg får ta dessa tabletter ca 4-6 månader beroende på hur huden ser ut vid mitt återbesök i september (rygg og axlar kan ta upp till 6 månader för att bli bra). Sen är det bara vänta och se.. förhoppningsvis slipper jeg gå på fler kurer efter denna gång.

Annars så mår jeg bättre än igår.
Det blir att jobba imorn sen ledig 3 dagar, följt av 6 dagars jobb og efter det är det semester 4 veckor.. vilket jeg har lite ångest för. :S

Tankarna om en viss person måste växla om og jeg måste inse att vi endast kommer förbli vänner.. hoppet kommer leva kvar inom mig.. men jeg måste gå vidare? Vi får se hur detta kommer sluta.

Nu ska jeg tvätta lite i min nya tvättis! (=

Cya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar