30 nov. 2009

Människor..

... som skriver Med Vänliga Hälsningar i slutet på e-mail och brev borde tänka om.
Tycker det låter/ser så opersonligt och oproffsigt ut! Om inte rent 1900 tal!

Själv skriver jag "Bästa Hälsningar".. vilket är lite annorlunda och visar att jag bryr mig!
Även de som inte skriver Hej i början.. utan går rakt på personens namn som t ex:

Jonahtan,
Bla bla bla bla..

... borde tänka om. För mig känns det som lite utav fientlig inställning.
Att läsa ett brev är inte detsamma som de sagda orden.

Kommuner och liknande behöver kanske inte ändra dessa.. för de är väl inte människor som skriver breven iallafall? :D

Aja.

Ta hand om er!

Byees

3 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med dig!

    SvaraRadera
  2. En del människor vågar inte stå för sina ord utan väljer hellre att formulera sina tankar i brevform. Bättre vore om man vid ett öppet möte med personen kunde vara ärlig redan då.

    SvaraRadera
  3. Man ska givetvis anpassa sina hälsnings- och avslutningsfraser efter vem man skickar mailet till. Med Vänlig Hälsning är formellt och alltså gångbart i kontakter med människor man inte känner, Vänliga Hälsningar är även en bra fras i sammanhanget. Bästa hälsningar är en variant det med, men jag tycker inte att det känns riktigt rätt. En vänlig hälsning kan jag föreställa mig, men en bästa hälsning? Jämfört med en halvbra eller en dålig hälsning då eller?
    Nu fick du lite mothugg vilket är helt i sin ordning. För övrigt är det ytterst roande att en anonym skribent pratar om folk som inte vågar stå för sina ord. Behöver jag säga mer?

    SvaraRadera