17 sep. 2009

På restaurang Hermans..

... var jag och några kollegor och åt ikveld.
Upplevelsen var wow!
Den goda maten kryddad med utsikten gör stället unikt!
Snacka om att jag kommer tillbringa flera sena fika kvällar här!

MEN..
... tjejen som stod i kassan var ganska 'bitchig'.
När jag beställde en masarin och nougatpaj samt en kopp kaffe så uppger plötsligt kortmaskinen 'Köp medges ej'. Jag vet att jag har pengar på kortet och ber henne dra igen.. men hon slänger kortet på disken och säger rakt i ansiktet på mig med en kaxig röst att det finns inga pengar.
Jag blev helt ställd.. harkla mig med en chockad röst till min kollega och frågar henne om hon kan ta det så får hon pengar imorn. Snäll som hon va sa hon självklart.
Denna incident förstörde resten av en trevlig kväll.

Väl 'hemma' kolla jag min internet bank..
... jag hade kunnat köpt den där jävla pajen 100 gånger om!

Xo xo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar